fredag 12. mai 2017

Strikka og hekla flagg

I år har jeg invitert venner her i Glasgow på 17. mai feiring. Planen er å ha en skikkelig 17 mai me potetløp, pølser, tog, iskrem og vafler med brunost! Men man kan jo ikke feire 17 mai uten Norske flagg og jeg fant dermed ut at jeg måtte lage noen. Jeg har derfor strikka og hekla flagg!! På det hekla flagget la jeg opp 12 masker i rød, 2 hvite, 4 blå  og 24 røde. Jeg heklet deretter staver i mønsteret etter det norske flagget. Det er nok dette flagget jeg er mest fornøyd med, fordi det ser like fint ut fra begge farger. 

Det strikka flagget strikka jeg bortover på langsiden. Jeg strikket inn de hvite og blå stripene på langs. Stripene nedover er masket på etterpå. 

Jeg hadde også noen dessertskåler i glass som jeg har pyntet med pålimte silkeremser i rød, hvit og blå. Jeg fant disse i den lokale sybutikken. Planen er å ha tre sånne glass for å fylle de med rødt, hvit og blått godter! 

Jeg er også i gang med å strikke og hekle pynt til alle gjestene. Planen er å pynte med noen grønne kvister, samt en norskfarget løper jeg har fått tilsendt fra Norge! 

Har dere noen andre forslag til hvordan jeg kan pynte her til 17.mai?