lørdag 28. januar 2017

Restegarnsprosjekter

Jeg bor for tiden i utlandet, men planlegger å flytte i løpet av 2017. Jeg har derfor bestemt meg for at det er en god unnskyldning for å endelig få brukt opp litt av restegarnet mitt. Jeg har sortert garnet mitt og jeg har to planlagte prosjekter, samt en del UFO'er å bli ferdig med. Målet er at jeg skal holde meg unna å kjøpe nytt garn frem til jeg har brukt opp det jeg har. Så gjenstår det å se om det går 😂😂
Av alpakka-garnet skal jeg strikke en ullbukse i restegarn. Den blir nok fargerik og glad, og kanskje aller mest for hjemmekos! Jeg har veldig mye alpakka-garn fra drops etter at jeg strikka en fargerik genser i julegave. Jeg syns garnet er veldig godt, så den tenker jeg blir god på kaldere dager! 

Jeg har også veldig mye garn av typen Nepal igjen fra å ha strikket denne kjolen og en genser jeg er halvveis igjennom nå. Jeg vet ikke hva jeg skal bruke dette garnet på. Har noen av dere noen tips? 

Det siste planlagte restegarns-prosjektet er et teppe i bestemorsruter! Jeg kan ikke å hekle, så det blir ikke helt perfekt,men jeg er i hvertfall i gang!! Jeg bruker Karisma og Sandnes Smart på dette teppet, samt noen rester i samme tykkelse som jeg ikke husker hva er! Oppskriften har jeg funnet på Youtube . Kjempefint med folk som legger ut strikke og hekle filmer på youtube, det setter jeg stor pris på!!